Trans* man is het gezicht van nieuwe campagne over maandstonden
Maandstonden zijn niet alleen voor vrouwen, ook trans* mannen en non-binaire personen mogen mee 'genieten' van de maandelijkse regels. Samen met Kenny Jones pakt Pink Parcel, Brits leverancier van een maandelijkse 'bloody goodie box', uit met een transinclusieve campagne.
Pink Parcel verzorgt verwendozen om de pijn te verlichten tijdens je regels, gevuld met thee, chocolade, tampons en/of maandverbanden, en allerlei schoonheidsproducten.
Taboe
Volgens Brits onderzoek heerst er nog steeds een sterk gevoel van schaamte om over je regels te praten, zelfs met familie en goede vrienden. Tijd voor verandering, vond Pink Parcel. Ze besloten het taboe rond maandstonden aan te pakken met de campagne I'M ON, waarvoor vier modeontwerpsters een reeks T-shirts die de wereld vertellen dat degene die het T-shirt draagt hun regels heeft – en daar geen schaamte bij voelt. De naam van de campagne komt trouwens uit hetzelfde onderzoek: Britten geven blijkbaar de voorkeur aan de uitdrukking 'I'm on' om hun maandstonden te benoemen.
Moeilijke periode
Pink News, Independent, Pink Parcel